31 Ocak 2015 Cumartesi

Mitolojik Çocuklar


Bir grup arkadaşın anlamsızca sustuğu, konuşacak bişeyin kalmadığı gergin anlar. Herkes birbirine bakiyor, "ayy bi anda sessizlik olunca kız çocuğu doğarmış ehiheihe" tarzı esprilere zorla gülmeye çalışıyordu. "Eee daha daha", "havalar da bi tuhaf" ve hatta " İstanbul'un trafiği çekilmez" levelları atlanmış, çalmayan telefonların tuş kilidini açıp kapamalar başlamıştı.
Saat, evlere dağılmak için daha erken olduğundan bu grubu kurtaracak bişey lazımdı. Çaktırmamaya çalışarak yan gözle arkadaşımın telefonuna baktim. İşte kurtarıcımız orada duruyor, o çipil gözleriyle bize bakıyordu.

"Yeğenin mi yaa ne tatlıymış maşallah" dememle, "Ayy evet teyzesi. Derinsu 1 yaşına girdi oyyy şu güzelliğe bak yaa yerim onu ben" diye sonsuzluğa uzayan bir cevap geldi. 
Masa hareketlenmisti. Herkesin yeğeni diğerinden daha güzel, daha akilli olmakla kalmiyor kimisi daha 6 aylikken candy crush oynuyordu. Bu muazzam cocukların adı da tabii ki Ayse, Fatma olacak değildi. Ne kadar mitolojik kahraman ismi varsa bizim minnoşlarda vücut bulmuştu. 

Beklentinin yüksek olduğu bu çocukların yaşından büyük hikayelerini dinlerken, arkadaşımın "Bizim Atalante geçen gün babasina, annemin sevgilisi var demiş ahahah inanabiliyor musun ya hayal gücüne bak" diye kahkaha atmasıyla kendime geldim. 
"Bir dizide görmüş canım benim. Onlar çok eğleniyor, biz de eğlenelim diye uydurdum demiş. Babası bu kız kesin yazar olacak diyor ehiheiehe" 

" Yaa z kuşağı çocukları zehir gibi akıllı" diye atlıyor biri. Bir diğeri ona katılıyor, masadakiler hikayeye gülmekten katılıyor. Ben onlara bir türlü katılamıyorum. İçim sıkılıyor. Taso oynayan çocuk nostaljisiyle kimsenin içini kıymak istemiyorum ama bu yeni çocuklara ısınamıyorum. Onlardan korkuyorum. Beynimin gerilim yaratmak dışında bir hayrını görmediğim kıvrımları aklıma, 1984 romanındaki çocukları getiriyor. Bütün zeki, doğarken iddiali, mitolojik çocukları gözlerinden öpüyor, kendi salak çocukluğumu hatırlıyorum.
Ben hala elimde salçalı ekmekle, cizgi film izliyorum. 

8 yorum:

  1. Ahh bizim çocukluğumuz çok daha güzeldi yeni nesil çok boş yetişiyor maalesef :( Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler paylaşım için ♥

    YanıtlaSil
  2. Bizlerin çocukluğu bahçelerde parklarda top oynayarak, ip atlayarak bir şeyleri paylaşarak geçirdik şimdi ki çocuklar bilgisayar ve dört duvar arası sanal alem bence bizler daha mutluyduk sizler ne dersiniz.Ellerinize kaleminize yüreğinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. Derinsu nedir isim midir yahu? Cidden mit :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim anlamadigimiz derin bi anlami olabilir :)

      Sil
  4. Bencede bir 100 sene sonrasını düşünmek bile istemiyorum.Anne karnındaki bebeğin eline i pad verebilirler yani o derece saçmalayabilirler

    YanıtlaSil
  5. Bizimki daha iyiydi. Salçalı ekmek de çizgi film de sokak oyunları da biz de daha iyiydik şimdikilerden. İsimlerimiz de daha güzel hıh. Erza ne ya mesela k koy sonuna :D

    YanıtlaSil
  6. yENİ nesil ne kadar boş yetişiyor...

    YanıtlaSil
  7. Çamurdan pasta, yapraktan para, mandaldan bebek... yapan bir çocuktum. Şimdikilerin her şeyi hazır. Onlar bizden zeki mi bilmem (sanmıyorum aslında) ama o kadar uyarıcıya maruz kalmadan büyümüş olduğumuz biz çok şanslıyız.

    YanıtlaSil