27 Ocak 2015 Salı

Teyzelerden Korkulur



Sabahin erken saatleri..
O saatte uyandığım için hayattan nefret ediyor, milka ineği, kedi yavrulari ve yeni doğmuş bebek gibi şeyler düşünerek aslında hayatin ne kadar tatlış olabileceğine ikna olmaya çalışıyordum. Pek başarılı olamayıp, kedi yavrularına daha çok odaklanmaya çalışırken onu gördüm.
Tüm kilolari ve koyu kahverengiliğiyle.. Biliyorsunuz ki; ülkemizde teyze statüsüne ulaşan her hanim kilo almak, koyu kahvrengi giymek ve durmadan oyyy offf amannn diyerek bel fitiğını vurgulamak zorundadir. Tam bir teyze yürüyüsüyle bana dogru geldi. 
Agir agır.. Yıllarin ona böyle bir hak kazandırdığına inanan her teyze gibi o da emir kipiyle konusmayi seviyordu.
- "Bemar Emar Görüntüleme Merkezi??"
(Evet, bu başında pardon olmayan, soru olduğunu yalnizca ses tonundaki merak tınısından anlayabileceğimiz bir cümleydi)
Bilmiyorum anlaminda bir kafa isareti yaptim.
-"Bana bu sokakta dediler" diye diretti. 
-"Olabilir, ben bilmiyorumdur" dedim yüzünde bi ikna olmuşluk arayarak. 
- "Şu haritalardan neyn bak bi kızım. Şu telefonlarınız var ya yaziyosun çıkıyo, hadi yavrum bi bakiver bak benim belim ağrıyo yine yüriyemiycem o yollari" 
Teyzeleri yeteri kadar taniyorsaniz, hayir deme şansınız olmadiğıni da bilirsiniz herhalde.
Akılli telefonum ve ben teyzenin emirlerine hazirdik. Teyze, muzaffer bir komutan edasiyla 18 kiloluk çantasini elime tutuşturup gözüne kestirdiği bankta oturan çocukları kovaladi. 
Hizla haritadan emar görüntüleme merkezinin yerini belirledim ve teyzeye dönüp
-"Siz yanlis gelmissiniz teyzecim aslinda bu yer Beylikdüzündeyyyym..." 
Bir anda yer sallanmaya baslamisti. Hava simsiyah olmuş, gök gürlüyordu. Sinirden bir ayağıni yere vuran teyze'ye "Yapma teyze, senin fıtığın var, doktor sana bu hareketi yasakmaladi mi" diye bağırdim. Karşılık olarak öfff'lemesiyle küçük bir firtana yaratti. Ben uçmamak için direğe tutunmuştum. O ise gözlerinden yaydığı kirmizi, delici ışınlarla sevimli mahallemizi tariyor, "Bende fıtık var, oraya yürüyemem" diye bağırıyordu. Telaşla sağa sola koşuşan çaresiz insanlar "Teyzecim, sana başka emar görüntüleme merkezi mi yok" diye sakinlestirmeye calışsalar da teyze onlari duymuyordu bile. Kimsenin dayanacak gücü kalmamisti artik. Teyzeyi durdurmanin imkani yoktu. 
Tam o esnada sihirli sözcük duyuldu. 
- " Muscofen diye bi ilaç var, onu kullan  onuuuu, aç karna 3 kez " ilaçsever teyze sese  dogru yurudu ve ilaci su bile aramadan yuttu. 
Hava güneş açmış, ortalik sakinleşmiş ve insanlık bir kez daha teyzeleri kızdırmanın cezasını çekmişti.. 
Artik daha dikkatli olacaktık. 




48 yorum:

  1. Çok güzel espirili bir dille yazmışsın canım. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ahahaha cok hos bi anlatim olmus cok yerinde tespitler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmenize cok sevdindim Berika Hanimcigimm :))

      Sil
  3. Şirinlik muskası :) bi kaç sayfa daha olsaydı da okusaydım diyor insan. :)) doyulmuyor..

    YanıtlaSil
  4. :))) çok keyifle okudum yüreğine sağlık .

    YanıtlaSil
  5. Beni güldürdünüz.. kim tutar sizi? devamını bekliyoruzzzz.. www.mutfakfelsefem.com

    YanıtlaSil
  6. Çok sevdim yazıyı. Çok akıcı olmuş bir çırpıda okudum. Çokta espirili.
    Tebrikler sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım Birgul Hanım. Benden de size sevgiler :))

      Sil
  7. Çok güzel ,yorgun oturdum pc.nin başına,neşem yerine geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunuz beni cok mutlu etti. Birilerini gulumsetebiliyor olmak sahane :)

      Sil
  8. Çook beğendim çok keyifli bir yazı olmuş ellerinize kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Keyifliydi:)
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  10. Keyifli bir anlatım olmuş ama birde o Teyze nin yerine koymak lâzım kendimizi...
    Belki öfkesi tamamen yanlış adreste olmasından ve bilinçsizlikten kaynaklanan bir tepkidir.
    Genelde olayları tek taraflı yargılamayı severiz ve karşı tarafı al aşşağı edesimiz gelir.
    Şu anda sizin içinizden sende oturduğun yerden ahkâm kesenlerdensin herhalde dediğinizi duyar gibiyim ama okurken hem tebessüm ettim hemde empati yapmaya çalıştım...
    Bir defasında rahmetli babacığımın kemoterapi öncesinde doktorumuzun yazdığı bir ilacı ararken İstanbul'da aramadığım eczane kalmayıp Sefaköyde oturuyordum Çapa'dan receteyi alıp Alibeyköy' de kaybolduğum ve ablamı arayıp eve nasıl döneceğimi sorduğum günlere gittim ve sorduğum halde otobüsten inmem gereken durakta inmeyi unutup Eminönü 'nde kendimi bulduğum aklıma geldi neyseki ilacı bulmuştum eve gecenin bir yarısında da olsa dönebilmiştim.
    O zaman teknoloji bu kadar ilerlememiş ve akıllı telefonlar hayatımıza dahil olmamıştı henüz.
    Lütfen yanlış anlamayın...
    Sevgilerimi bıraktım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatim o teyzelerin icinde gecti. Seviyorum kendilerini. İlerde de heralde oyle olucam :)) benden de size sevgiler

      Sil
  11. Ataerkil bir toplum görüntüsünden Teyzeerkil bir toplum görüntüsüne geçiş hissi uyandıran hoş bir yazı olmuş..Kalemine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  12. Valla teyzeler ancak bu kadar güzel analiz edilebilirdi:)) "Yılların ona bu hakkı verdiğini sanmak" Hep demişimdir hep de diyeceğim İNSAN GÜZEL YAŞLANMALI, İYİ YAŞ ALMALI. Kibar, olgun, efendi... Yaş aldıkça çirkinleşiyor agresifleşiyor insanlar, anlayan beri gelsin. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaslandigimizda biz de mi oyle olucaz diye dusunmuyorum degil bazen :))

      Sil
  13. Biraz abartı olmakla beraber sevimli bir dille anlatıldığı için bu teyzen sana çok kızmadı.Ellerine ve yüreğine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Haaa Teyzeden sana bir öğüt postlarındaki resimleri biraz küçült sayfanı ve yazılarını engelliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ediyorum, tavsiyenizi dikkate alip hemen duzelttim. Sevgiler :))

      Sil
  15. Ayyy sabah sabah süper oldu bu yazıyı okumam eline sağlık canım bayıldım İzmirden günaydınlar ;)

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuş gerçekten. Hatta uzun uzun anlatsan sayfa sayfa okurdum teyzeyi. Ellerine sağlık :D www.acemiden.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dahakine daha uzun yazicam
      o zaman :)))

      Sil
  17. Çok güzel bir anlatım olmuş devamını da bekleriz :)

    YanıtlaSil
  18. Ya cok guzel yazmissiniz kaleminize saglik :)
    madamemine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. Ya cok guzel yazmissiniz kaleminize saglik :)
    madamemine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  20. keyifle okudum kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  21. Süper bir anlatım olmuş kaleminize sağlık acaba ileri ki zamanda bizlerde öyle olacak mıyız ne dersiniz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sahsen kendimde o potansiyeli goruyorum :))

      Sil
  22. Anlatımınız güzel sevdim. Konu abartılmış sadece ama keyifliydi okumak

    YanıtlaSil
  23. Takibe aldım sizi de beklerim bu teyzenin bende de yengesi mevcut aksi, baş edilmez.

    http://dilekce54.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  24. teyzeler güzeldir aslında :) keyifli ve güzel bir paylaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  25. çok keyifliiiii
    7 mart blogger buluşmamız olacak.katılmak isterseniz bana basaranfatmafidan@hotmail.com adresimden ulaşınız lütfen

    YanıtlaSil
  26. Başarılar dilerim..Kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  27. neredeyse o teyzelerin yaşındayım ama çok şükür ki henüz fırtınalar estirip sizin gibi güzel gençleri korkutmuyorummm :)) çok keyifli bir yazı , sevdimmm ... güzellikler sizinle olsunn :)

    YanıtlaSil
  28. Kısa hikaye aslında bu :) Başarılı bir kısa hikaye hatta ;)

    YanıtlaSil
  29. hahahha
    teyzem bombaymış yaa :)

    YanıtlaSil
  30. Ben buna çok güldüm. Yalnız amcalar da acaip. Bugün bir tanesi beni gülmekten öldürdü. Konuda :
    Kendi yaşıtlarının 4'ten sonra kentkart bedava diye zırt pırt gezmeleriydi. :D :D

    YanıtlaSil
  31. benim teyzem gibi :)
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil