15 Ocak 2015 Perşembe

Nazım Hikmet Ran 113 Yaşında


Kaç yaşındaydım hatırlamıyorum. Salonun ortasında duran kitaplıkta, babamın kitaplarını karıştıra karıştıra okumayı öğrendiğim yıllar.
Nedense elim hep Nazım Hikmet'in kitaplarına gidiyor. Çocuk aklımla Kız Çocuğu şiirini defalarca okuyor, çocukların neden öldüğünü anlayamıyor, kederleniyorum. 
İlk ezberlediğim şiirin hikayesini ise yıllar sonra öğreniyorum.. 
Şiir; 1 yaşındayken Hiroşimaya atılan atom bombası sonucu lösemiye yakalanan, 11 yaşında da hayatını kaybeden Sadako Sasami için yazılmış ve Japon çocuklardan bir sürü teşekkür almıştır. Bu naif adama olan hayranlığımı başlatan o şiir, bugün hala en etkilendiğim şiiridir.

Günümüz şairlerinin bir çoğunun klişe aşk acılarıyla bezeli süslü şiirlerinden o kadar çok sıkılıyorum ki 113. yılında hala unutulmayacak olan bir isim aklıma gelmiyor.
Kitaplığımın en değerleri kitaplarının yazarı, iyi ki doğdun. 113. yaşın kutlu olsun.




5 yorum:

  1. Nazım Hikmet'i sevmeyen var mı bilmem ama…
    Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da ,
    Hatta sevda yüzünden ölmek de ayıp değil…
    Sevgilerimi bıraktım…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hic sanmam sevmeyen olacagini. Sevgiler :)

      Sil
  2. Şiir denince aklıma ilk gelen şair kitaplığımın baş köşesinde kitapları blogunuzda yer vermeniz de ayrı bir hoşluk yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaktinizi ayirip okudugunuz, ilgilendiginiz icin asil ben tesekkur ederim Arzu Hanim :)

      Sil
  3. Sevmeyen olacağını hiç sanmam demişsiniz ama Nazım Hikmet'i sevmeyen, bu topraklarda onu barındırmayıp memleketine hasret yaşatan ve tepesinde bir çınar ağacını bile ona çok gören dünyanın en büyük şairlerinden birini halen anlayamamış bir kitle maalesef var :( İyi ki bu topraklarda doğmuş ki, onunla aynı dilde şiirlerini okuyabiliyoruz. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil