13 Eylül 2016 Salı

Hiralar Ve Anneleri



Nereye baksam onları görüyordum. Uçakta, otobüste, yan masamda ve evet instagramımda..
O sesi nerde duysam tanıyordum.

"Hiraaaaağ yapma annecim bak abla rahatsız oluyor"
Bu cümleyi kurarak ablaya "ben uyarımı yaptım ama çocuk işte " mesajı veriliyor ve abla samimiyetsiz bi gülümsemeyle önüne dönüyordu. Bu sahne istinasiz böyleydi. 
Hiralarin bi suçu yoktu her şeyi abartmanın moda olduğu 2016 yılında doğmaktan başka. 
Ama anneleri çıldırmış gibiydi. Hira 1 yaşında yazılı pankarttan kafasını uzatan el kadar bebeğe kafasından büyük tokalar takıyor, prensesim büyüyor yazıp her açıdan çekilmiş milyonlarca fotosunu paylaşıyor, biraz ateşi çıksa nazar değdiren kem gözlülere bela okuyor ve dünyadaki en üstün varlığı doğurmuş olduklarına inanıyorlardı. 
Doğduğu günden itibaren her gün onlarca fotoğrafını likeladığım bir instagram bebesinin birinci yaş günündeydim. Evet bildiniz Hira 1 yaşında. 
Etraf epilepsi krizine yol açacak kadar parıltılı ve pembe. 
Sanki dev bir şeker hamurunun içindeymişim gibi nereye elimi atsam hamur. Hani şu kurabiye adı altında yapılan ama çıkarıp ayakkabını yesen daha lezzetli olan şeker hamurundan. 
En azından pasta iyidir diye düşünürken Hira ve pastası göründü. Daha doğrusu pasta Hira'nın beş katı büyüklüğünde olduğu için pasta ve Hira'nın kafasındaki tokanın bir kısmı göründü.
Bir anda telefonlar çıktı. İnsanlar hem poz verip, hem Hira'nın prenses elbisesini övüyor hem de bunu paylaşıyorlardı. Tam bir yetenek. Ben Hira'nin yerinde olsam bu kadar gürültü patırtıya ağlardim herhalde ama o bir prenses olduğu için ağlamadı. Kocaman tokası ve kat kat kıyafetinin içinde gayet sakindi. Kötü poz vermek istemiyordu herhalde. 
Fotograf çekme, ciçekilme faslı hiç bitmeyecek gibi uzamıştı. 
Sahtelikten içim sıkılmıştı. Kimsenin bir şey kutladığı filan yoktu. Sırf süs olsun diye hazırlanmış kurabiyelerin,
prenses olduğuna inandırılmaya çalışılan 1 yaşındaki bebekten daha fazla ilgi gördüğü bu saçmasapanlığa doğumgünü mü deniliyordu? 
Hediyemi verip, gitmeye hazırlanırken 4 yaşlarında bir çocuğun pastanın üzerindeki H harfini yemeye çalıştığını gördüm. 
Annesi cok kızdı.
"Eymen Ömer!! O yenmez annecim, biliyosun şeker hamuru cok zararlı."
Ve evet bazen 4 yaşında olmadığımız için söyleyemediğimiz şeyler olur ama üzülmeyin Eymen Ömer sizin yerinize de söylüyor..

"Yiyemeyeceksek neden pastanın üstünde?"



4 yorum:

  1. 😄😄 aynen ben de görüyorum bunları

    YanıtlaSil
  2. kaliteli ve güzel şeker hamurları var onlar yeniyor :)) hatta dr. paste bunun için özel bir hamur çıkarttı gerçekten çikolata lezzetinde ve kolay şekilleniyor

    YanıtlaSil
  3. Darısı başına olsun gelip fotolarını çekerim. :)) Misillemelere misilleme ile karşılık vermelisin. Yalnız o çocuk foto paylaşımı olayı tam bir çocuk pazarlama olayı bunu çözdüm. Artık zihinlerde böyle bir yetenek var biri görsün mesajını körüklüyor. :)

    YanıtlaSil
  4. Harika bir yazı. Doğrular açık ve net şekilde, keskin bir kalemle dile getirilmiş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil